tiistai 21. kesäkuuta 2011

Suojaton aurinkosuoja



Käytin tämän pari vuotta vanhan (kaiketi uv-kertoimensa jo menettäneen) aurinkovoiteen lopun ihan tavallisena vartalovoiteena. Tuote on (aurinko)herkälle iholle tarkoitettu ja vaikkei oma nahkani kovin pienestä herkisty, tykkäsin tämän voiteen hellävaraisesta koostumuksesta ja imeytyvyydestä. Jokin siinä silti tympi, ehkä jonkinlainen mitäänsanomattomuus ja tuoksun puute - kivasta aurinkovoiteesta tuli tylsä perusvoide. Minulle on Clarinsista muodostunut muutenkin sellainen kuva, että se valmistaa tuotteita vanhemmille ikäryhmille, kuin mihin itse vielä kuulun. (Silti Clarinsilla on esim. joitain tosi kivoja luomiväripaletteja, joita haluaisin päästä kokeilemaan.)

Aurinkovoiteiden uv-suoja tosiaan heikkenee hiljalleen heti tuotteen avaamisen jälkeen. Kaksi vuotta taitaa olla maksimi, kun mitään voiteita suositellaan avaamisen jälkeen käytettävän mutta aurinkosuojatuotteiden käyttöikä on lyhyempi - yleisenä ohjesääntönä pidetään sitä, että joka vuosi uudet tökötit. Itselläni tulee hamstrattua aurinkovoiteita joka kesä ja talvisinkin jos reissaan (ja tietenkin joka ruumiinosalle omansa... no ei nyt sentään) ja siitä syystä joudun käyttämään osan tuotteista normaalien kosteusvoiteiden tapaan. Todellisuudessa aurinkovoiteita kannattaisi ostaa vain sen verran kuin tarvitsee ja kuitenkin käyttää mieluummin liikaa kuin liian vähän.

3 kommenttia:

  1. Mä luulen, että mulla on nyt tuon saman Clarinsin voiteen uudempi versio. Tosi kiva kuulla, että olet tykännyt siitä, kun itse en ole vielä ehtinyt kokeilemaan. :)

    Erinomaista myös, että se sun mielestä imeytyy nopsasti, kun itse ajattelin käyttää sitä nimenomaan kasvoilla meikkivoiteen alla. Siis tiedän, että se on oikeastaan vartalovoide, mutta kasvoille sen Clarinsin konsulentti mulle möi. Joten saapa nähdä miten toimii! :)

    Mulla on ollut samat mielikuvat kuin sulla Clarinsista, mutta nyt olen viime aikoina jotenkin todella innostunut heidän tuotteistaan. Kaikki kokeilemani Clarinsin tuotteet ovat olleet todella hyviä, joten ei pitäisi antaa vähän vanhahtavan imagon liikaa hämätä! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista!

    Itselläni on kasvojen aurinkovoiteena tällä hetkellä Estee Lauderin Bronze Goddess, siinä on ihana rantatuoksu. Hawaiian Tropiceista ja Niveasta tykkään myös tuoksunsa ja imeytyvyydensä (ja hintojensa) ansiosta silloin, kun on jo vähän ruskettunut. Viime kesänä mulla oli Biothermin aurinkovoide kasvoille, mutta en tykännyt tuoksusta. Hmm, ehkä mun pitäis arvottaa näitä voiteita muutenkin kuin vain tuoksun perusteella? ;)

    Kiva kun linkitit blogiisi, aion seuraavaksi tutustua siihen :)

    VastaaPoista
  3. Siis ei ole totta, mä olen nyt koko ajan yrittänyt miettiä Clarinsin kasvoille tarkoitetun aurinkovoiteen ja tuon Estee Lauderin Bronze Godessin välillä kumman ostaisin seuraavaksi, kun jotenkin mua kuitenkin vähän epäilyttää tuon Clarinsin vartalovoiteen käyttäminen kasvoille, vaikka konsulentti vakuutti että se sopii.

    Sain Stockalta näytteet sekä Clarinsista että Estee Lauderista, ja tänä aamuna kun laitoin sitä Estee Lauderia, niin jotenkin vaaka alkoi nyt kallistua siihen. Ihana tuoksu, ylellinen koostumus ja jättää ihanaa hehkua ollakseen aurinkorasvaa. Eli taidan ottaa sen seuraavaksi. Oikein kiva siis tietää, että olet tykännyt siitä! Sitä paitsi hyvä tuoksu on tosi tärkeä, nuo Clarinsit tuoksuvat aika vanhanaikaiselle parfyymille. Hawaiian Tropicienkin tuoksu on ihan hyvä!

    Kiva jos kävit kurkkaamassa myös mun blogia. Mä olen lukenut sun kivaa blogia jo pitkään, mutta ikävän harvoin tulee kommentoitua. :)

    VastaaPoista

Kommenttisi tahdon mä! :)